Facebook pozwany przez czeskie kasyno o 24 miliony dolarów

Facebook pozwany przez news item

Do niespotykanego na tę skalę incydentu doszło ostatnio między czeskim kasynem King’s Casino mającym swoją siedzibę w Rozvadowie w Czechach, a Facebookiem. Leon Tsoukernik, właściciel kasyna naziemnego, które słynie głównie ze swoich popularnych pokoi pokerowych i corocznych wydarzeń dla fanów pokera, pozwał serwis Facebook na 24 miliony dolarów z powodu zaniedbań przy publikacji fałszywej reklamy mobilnej. Tsoukernik

domaga się odszkodowania i wszystko wygląda na to, że nie ma zamiaru odpuścić.

 

Co się stało?

O pozwie po raz pierwszy poinformowała jedna z czeskich gazet, a ten temat został błyskawicznie podchwycony przez media na całym świecie. Właściciel King’s Casino złożył pozew, ponieważ według niego zaistniała sytuacja fatalnie odbiła się na marcie i wieloletniej reputacji kasyna. Już kilka tygodni temu ten popularny pokój pokerowy ostrzegał graczy przed tym, że w Internecie pojawiają się fałszywe reklamy mobilne.

W reklamach pojawiała się zachęta do pobrania aplikacji King’s Casino, dzięki której rzekomo można było otrzymać bonus powitalny przy rejestracji. Wartość premii była niebagatelna i wynosiła aż 3000 CZK (około 138 USD). W reklamie znalazło się sformułowanie, według którego „najlepsze czeskie kasyno jest teraz online”.

Reklama zdecydowanie jest fałszywa, ponieważ King’s Casino nigdy nie funkcjonowało jako kasyno internetowe, a sam obiekt nie oferuje żadnej opcji hazardu online dla swoich graczy. Według Tsoukernika osoba, której nie można zidentyfikować, wykorzystała Facebooka do reklamowania się pod nazwą kasyna. Właściciel kasyna wzywa Facebooka do pomocy w odnalezieniu oszusta, który zarabia pieniądze dzięki  promowaniu fałszywej reklamy.

Dlaczego właściciel King’s Casino pozwał akurat serwis Facebook? Sytuacja wydaje się bardziej skomplikowana. Kasyno działa legalnie w Czechach i posiada wymaganą lokalną licencję. Operatorzy, którzy działają w Internecie, również muszą takową posiadać. Tsoukernik uważa, że Facebook dopuścił się zaniedbania, ponieważ nie sprawdził licencji przed zezwoleniem na opublikowanie reklamy online na swojej stronie.

 

Aktualne żądania kasyna

Według kasyna już kilka razy zwrócono się do Facebooka z prośbą o usunięcie fałszywych reklam. King’s nie prowadzi kasyna online, więc nie jest w żaden sposób powiązany z postami. Tsoukernik stwierdził, że firma skontaktowała się z Facebookiem w sprawie usunięcia reklamy i nigdy nie otrzymała odpowiedzi od nikogo powiązanego z firmą zajmującą się mediami społecznościowymi.

Aby w końcu wymusić na Facebooku usunięcie reklam, kasyno postanowiło pozwać serwis do sądu i zażądało odszkodowania. Tsoukernik zwrócił uwagę, że w innych mediach wykupienie reklamy dla podmiotu hazardowego wymaga okazania dowodu posiadanej licencji, znaku towarowego, logo i dodatkowych informacji. Właściciel twierdzi, że Facebook zażądał od nich tych informacji dwa lata temu, więc nie rozumie, w jaki sposób reklamy zostały zatwierdzone i upublicznione

Pozew ujrzał światło dzienne w momencie, gdy King’s Casino wciąż pozostaje zamknięte ze względu na restrykcje. Co więcej, obiekt ma być gospodarzem WSOP Europe 2021, który rozpocznie się w listopadzie.

Gabrysz Piotrowski Pic
+ posts

Gabrysz Piotrowski to autor odpowiedzialny za tworzenie treści na temat kasyn internetowych. Jego wieloletnie doświadczenie w branży sprawia, że publikowane artykuły są wysokiej jakości oraz zawsze zawierają przydatne informacje. Gabrysz dokłada wszelkich starań, aby tworzone przez niego teksty były edukacyjne dla czytelników